Thursday 21 July 2011

Moist Cake

ASSALAMMUALAIKUM
Haiii u ollsss~~~ Selamat Petang....

Moist Cake???

Apa ad dengan moist cake....
meh cnie cik joyah nk story dekat u olllssss
----------------------
Segmen ptama < cik joyah mulut bau petaiii>

nie baq hang cik joyah nk gosip mai.....
pg td aku bgun2 mcm termimpi lak buat kek so aku pon dengan azam yg wajanya bgun la g supermarket g cari barang nk buat kek nie....dengan dtemani mak aku...huhu

punya la ssh nak cari barang2 nya ad la lam 5 kedai aku masuk semata2 nak cari choc cooking....

hampir la aku berputus asa tp demi kek aku sggup gak walaupon jln pon terhencut2...huhu

smpai jork den kat umah terus den semangat nk masak kek tnpa berlengah2 lagi den terus la buat kek...

----------------

Segmen 2 < senduk ketuk kepala joyah>

Haiii.....hari ni joyah nk ajaq u ollll cara2 nk buat kek lembab choc...


firstly u oll kene la cari barang2 nk buat kek 2...

nie barang wajib kowg ad tuk buat kek lembab nie...hehe


2nd
Ayak tepung bersama2 koko....hehe cam ginie

3rd
campurkan gula perang ngan gula custard n mentega then putar itu roda...cam g2...
maaf ye gula perang da tertutp dek gula custard..

4. putarkan adunan hingga menjadi kembang semangkuk.....pas 2 masuk kan esen vanila pas 2 masukkan 4 biji telur masukkan 1 persatu taw...jgn gelojoh buh smua...hhhahaahaa
aduanan da kembang semangkuk n da gebu mcm pakai fair n lovely kan2....
5...masukan tepung ngn susu segar suam...masukkan selang seli taw sampai jadi warna cokolet..hehe
tips disini gaulkan aduanan dengan kaedah gaul kaup blik..huhu...kek reading tuk dloyangkan
6. pas 2 kowg kene griskan loyang kowg bg xmeleket t...jgn gris dengan minyak itam lak grisla dengan mentega n tepung...
kek nie da ready tuk d kukus
7. cara nk buat topping kowg g la belajaq sendiri ekk aku da malas la...hahha




TADAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!


MOIST CHOC CAKE JOYAH~~~~~~


JENG.....


JENG.......



JENG.....



Mission Completed hahaha....walaweiiii~~~

No comments:

Post a Comment