Thursday 12 January 2012

Persediaan

Salam Semua cantik2 dan handsome(specially for my mr.nerd sbb dia ckp blog nie dia xley baca sbb tuk cantik2 jer....bapak mengada tunang haku sorang nie lempang mau...

MooD aku baru blik...tuk buat new post...sebb semlam pakcik mahMooD pinjam mood aku sbb dia nk g buat IC baru yg ad cip berkuality 2...hampa taw dak??...okey da xpyah nk merepek sgt la kan...nie mai aku nk kupas pasai persediaan.........

Persediaan APAKAH????

1. exam ke??
2. ambek lesen kete ke??

okeh ap yg hampa teka semuanya salah nie adalah persediaan pasai....pasai pa lagi klu tidak pasai PERKHAWINAN....


Hampa nk taw dak bnyk yg dok buat persediaan sebelum kawen ja...dok buat bunga teluq la...dok buat bun ga tangan la bunga kaki la..bunga kakitangan buat keje la..mcm2 bunga la depa dok buat....

pernah x kita dok pikiq nk buat taman bunga lagu mana kat umah kita nti bila da kawen....mcm bunga style mcm mana kita nk taman..nk pakai baja ap...klu ulut dok mai kacau nk pakai racun pa....n mcm mana kita nk tackle bunga tue bg sustain segaq...ececeh..ayat bi 2....hahaha

hampa paham dak maksud aku....mcm nie la hampa pk dak mcm mana nk kemudi kapal layaq hampa nti...bunga style pa nk taman = hampa nk keadaan rumahtangga mcm mana nti da kawen....hehe contoh la kan xkan la hmpa nk taman bunga taik ayam kan mesti nk taman bunga rose...sbb rose santek...mcm 2 la jgk..dengan rumah tangga.....


mesti kita nk bahtera kita nie berlayaq di jalan yg lurus dan dredhai OLEHNYA.....pas 2 plak persediaan dalam menanagani msalah/konflik umah tngga mcm mana plak...klu buka kita dimakan oleh ulut bulu jgn plak dok p cari racun tikus....salah 2 solution dia...hahaha

Apakah yag aku merepek nie....so klu kita nk kawen kita kene bersedia dr luar dan dalam....

hehehehe

cuba tgk sekunk pengantin2 yg diluar sana more focusing on their big day....big day 2 24 jam jerk..but dowgnya nya perancangan almost 24 months...betoi dak???? mmg aku akui benda 2 sekali jerk seumuq hidup(pengantin ppuan la, bagi laki 4 kali..hahaha) tp bab lepas kawen p belajaq n buat persediaan 2 hari jerk...2 pon sbb dwajibkan p krusus kawen klu x..x dak gak..hehe....tp ilmu 2 la yg kita kene buat persediaan sbb benda 2 selamanya..dan insyaALLAH akn terlahirkan keharmonian rumahtangga...cewah2 cewah2....

tp aku taw semua bride to be x mcm 2...semua yg menjadi list2 b2b inspirasi aku adalah yg terbaik....hehhehe..... betoi aih xtipu....bnyk info dan ilmu yg aku dpt dengan depa nie taw........

hehehehe da la kot simpai  disini sajalah ceramah xbertauliah saya...hahaha..

p/s:- peringatan tuk diri sendri sbb aku nie ilmu rumahtngga langsung xambek taw..lagi 4 bulan nk kawen tp satu haprak pon aku xambek taw....aku adlah manusia yg mmg kurang gunanya...hahaha

bye...
ASSALAMMUALIKUM SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA CANTIK2 DAN HANDSOME2...

No comments:

Post a Comment